Sunday, January 9, 2011

Life=a dangerous lane...

hurm....biler aku tengok muke seorang bayi malam tadi, alahai comelnyer kau!! siap menggamit aku lagi...huhuhu....


Actually aku tak nak bercakap pasal kecomelan bayi tuh, aku cuma buka perspektif aku, aku tanye diri aku sendiri, apakah takdir yang ditentukan kat atas tangan dia? Mampukah tangan sekecil itu mampu mendaki cabaran kehidupan yang kejam ni...ya memang takdir ditentukan oleh Allah, namun manusia juga perlu berusaha meniti kehidupan...



Apa pula nasib bayi luar nikah?? hasil benih cinta terlarang antara bukan muhrim? Masih jelaskah kehidupan mereka??? Tidak dapat kasih sayang ibu n ayah yang buat mereka lahir di dunia ney??huh! Cinta itu buta...cinta buat orang tak dapat menilai dengan akal sendiri...cinta juga bak kata orang "War comes after love" huhu,,,


Apa pula nasib kita sekarang? Mampukah kita tempuh realiti kejam kehidupan ini?? Mampukah kita tempuhi segala penipuan, penindasan di dunia ini?? Renungkanlah diri itu....

No comments: